понеділок, 24 листопада 2014 р.

Позашкільні форми вивчення правознавства. Роль учителя правознавства в структурі позашкільного вивчення предмета

Не менш важливою є позашкільна робота з правознавства. Хоча вона і не проводиться на базі школи, однак участь учителя правознавства в цій роботі теж відіграє велику роль. Важливо, що цей вид роботи є частиною структури освіти і спрямовується на розви ток здібностей, талантів учнівської молоді, задоволення їхніх інте ресів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні. Варто зазначити, що позашкільна освіта реалізується через сис тему навчальних закладів, сім'ю, трудові колективи, громадські організації, товариства, фонди і ґрунтується на принципі свободи вибору типів закладів, видів діяльності. Як правило, позашкільна робота з правознавства проводиться на базі позашкільних навчальних закладів, до яких належать: палаци, будинки, центри, станції дитячої, юнацької творчості, учнівські та студентські клуби, біб ліотеки, оздоровчі та інші заклади. Відповідно до законодавства України, держава забезпечує умови для здобуття учнями і молоддю позашкільної освіти. Спробуємо охарактеризувати кілька форм позашкільної роботи з правознавства. З метою запобігання (профілактики) дитячої зло чинності, профорієнтації старшокласників та популяризації власної діяльності правоохоронні органи для проведення занять на власній базі залучають учнівську молодь. Однією з поширених форм позашкільного навчання з правознав ства на базі правоохоронних органів є гуртки «Юних інспекторів руху». Під час роботи в цих гуртках фахівці навчають дітей не лише правилам дорожнього руху, а й зразковій поведінці на вулиці. Те матика занять розширюється до вивчення найважливіших розділів галузей права. МВС України роботу з учнівською молоддю не зво дить лише до епізодичних занять, а формує систему правового вихо вання учнів у межах районів, областей, всієї України. Результатом навчання на базі правоохоронних органів часто стають змагання на зазначених вище рівнях. Учні з вищою успішністю за участь у роботі цих гуртків та змаганнях заохочуються таким чином: від вручення грамот до вступу до ВНЗів, які є в підпорядкуванні цих міністерств. Подібні заходи проводять на своїй базі Міністерство з надзви чайних ситуацій («Юні пожежники», «Юні друзі пожежників»), Державна прикордонна служба («Юні прикордонники»), Державна митна служба, Державна податкова служба тощо. Саме вчитель правознавства мусить налагоджувати зв'язки з відповідними компетентними органами свого району й сприяти від відуванню учнями таких гуртків, оскільки вони передбачають зміс товне навчання та виховання дітей у дусі поваги до закону. Учні в цікавій формі та у невимушеній обстановці під час проведення різ них заходів на базі правоохоронних органів закріплюють і поглиб люють вивчення навчального матеріалу з правознавства.

Немає коментарів:

Дописати коментар