понеділок, 24 листопада 2014 р.

Фронтальна, групова та індивідуальна робота на уроці правознавства

Рівень підготовки фахівця в педагогічному ВНЗ вимагає актив ної роботи і вміння застосовувати на уроках правознавства фрон тальну, групову та індивідуальну роботи. Це в свою чергу дасть змо гу говорити про ефективність правового навчання. Учитель правознавства повинен поєднувати ці форми^роботи на своїх уроках. Із частиною класу вчитель працює фронтально, роз повідаючи матеріал, ставлячи запитання та отримуючи відповіді на них від двох-трьох учнів. Звичайно, ця форма роботи на уроці дієва, але не зовсім ефективна, оскільки інша частина класу участі в роз мові «вчитель - учень» не бере. Ніхто не заперечуватиме, що працювати на уроці мусить увесь клас. Тому, знаючи особливості кожного учня класу, вчитель під час уроку правознавства може у перші дні навчання розбити клас на групи, заздалегідь підготувавши для кожної з них самостійні зав дання. Треба наголосити, що ці завдання повинні мати не лише письмовий характер. У них може подаватися як обов'язковий ма теріал для уроку, так і питання для поглибленого опрацювання те ми залежно від здібностей кожного члена групи. Будувати таку ро боту з групами можна майже з усіх тем програми курсу. Звичайно, група не повинна працювати над одним завданням цілий урок. Піс ля виконання завдання і через певний (встановлений) час учитель з частиною групи може працювати фронтально, а та частина класу, з якою вчитель раніше працював фронтально, починає працювати в групі. Ці зміни повинні чергуватися протягом усього уроку, вра ховуючи й індивідуальну роботу з учнями. Як ефективно побудувати індивідуальну роботу з учнями на уро ках правознавства? Усі вчителі в школі стикаються з нерівними здібностями учнів свого класу. Є сильніші учні, які швидко опа новують матеріал запропонованої вчителем теми. Є такі, яким пот рібен час і певні зусилля, щоб засвоїти матеріал, і є учні, яким пот рібно докладати максимум зусиль при вивченні теми. З усіма цими категоріями учнів учитель правознавства мусить працювати інди відуально. Секрет ефективної роботи полягає в тому, що кожній категорії слід добирати завдання відповідно до розумових здібностей. Тоді процес оволодіння тією чи іншою програмною темою буде значно простішим, а учні із задоволенням розв'язуватимуть підіб рані вчителем завдання. Насамкінець зазначимо, що усі ці форми роботи на уроці вчитель повинен чергувати і застосовувати їх як єдине ціле в навчальному процесі при викладанні курсу правознавства в школі.

Немає коментарів:

Дописати коментар