субота, 20 квітня 2013 р.


Алгоритм вивчення ролі особистості в історії.
1.     Зовнішність, біографічні дані.
2.     Вплив індивідуальних якостей і спрямованості особи на формування в неї прагнення розв’язати проблему та рівень усвідомлення її суті.
3.     Усвідомлення запитань:
§  До якої верстви належала особа?
§  Яке становище посідала в суспільстві?
§  Які інтереси та потреби переслідувала в цій проблемі?
4.     Пошук відповідей на запитання:
ü Які реальні можливості мала особа для розв’язання проблем?
5.     Як спрямованість особи, її характер, цінності та переконання вплинули на вибір нею шляхів розв’язання проблеми?
6.     У чиїх інтересах діяла особа?
7.     Чи існували інші шляхи розв’язання?
8.     Як обраний особою шлях вирішення проблеми змінив життя суспільства і окремих осіб?
9.     Які спільноти були задоволенні змінами, а які ні?
10.                        Як історична особа оцінювала свою діяльність?
11.                        Як сучасники оцінювали діяльність історичної особи?
12.                        Як діяльність особи співвідноситься із загальнолюдськими цінностями і нормами моралі?
13.                        Чи можливе порівняння діяльності історичної особи з діями інших, що розв’язували подібні проблеми?
14.                        Як співвідноситься оцінка діяльності історичної особи з твоїми власними цінностями та переконаннями?

Немає коментарів:

Дописати коментар