Алгоритм
вивчення ролі особистості в історії.
1.
Зовнішність,
біографічні дані.
2.
Вплив
індивідуальних якостей і спрямованості особи на формування в неї прагнення
розв’язати проблему та рівень усвідомлення її суті.
3.
Усвідомлення
запитань:
§
До
якої верстви належала особа?
§
Яке
становище посідала в суспільстві?
§
Які
інтереси та потреби переслідувала в цій проблемі?
4.
Пошук
відповідей на запитання:
ü Які
реальні можливості мала особа для розв’язання проблем?
5.
Як
спрямованість особи, її характер, цінності та переконання вплинули на вибір нею
шляхів розв’язання проблеми?
6.
У
чиїх інтересах діяла особа?
7.
Чи
існували інші шляхи розв’язання?
8.
Як
обраний особою шлях вирішення проблеми змінив життя суспільства і окремих осіб?
9.
Які
спільноти були задоволенні змінами, а які ні?
10.
Як історична особа оцінювала свою діяльність?
11.
Як сучасники оцінювали діяльність історичної
особи?
12.
Як діяльність особи співвідноситься із
загальнолюдськими цінностями і нормами моралі?
13.
Чи можливе порівняння діяльності історичної
особи з діями інших, що розв’язували подібні проблеми?
14.
Як співвідноситься оцінка діяльності
історичної особи з твоїми власними цінностями та переконаннями?
Немає коментарів:
Дописати коментар